Deník jako pomůcka k uzdravení

21.05.2022

Jistě jsme se každý setkali s tvrzením, že psaní deníku je prospěšné pro mysl i ducha, a z vlastní zkušenosti mohu jen říci, že pokud ho ještě nemáte, začněte se psaním právě teď a udělejte si z toho zvyk.  

"Uzdravit se z jakékoli životní výzvy a zkušenosti je těžká práce, ale pokuste se důvěřovat svému peru, že vás na vaší cestě povede"

 

Jste-li připraveni udělat další krok na své duchovní cestě, prolomit omezení, která vám brání žít život, pro který jste předurčeni, nebojte se být k sobě upřímní a zjistit o sobě více osobitým psaním. Zapisování myšlenek, snů, pocitů a nápadů  pomáhá dostat se k jádru věci tím, že vše, čím se zabýváte, přenesete z mysli na stránku. Ať to bude psaní o bolesti ze zlomeného srdce, o nepořádku ve vašem životě, či pocitech, které přicházejí po hádce: psaní pomáhá, aby tyto pocity byly skutečné - máte právo cítit se v návaznosti na život jakkoliv se cítíte.  Dát těmto pocitům prostor a být s nimi v upřímnosti, je příležitost a také jediná cesta k zahájení procesu léčení.


Možná jste si jako děti deník vedli a schovávali pod matrací a znáte tento tajemný svět, kde stačilo a pomohlo se vypsat ze svých skrývaných strachů a bojů ..  bez jakýchkoliv soudů. Stejně tak si vzpomínáte, jak radost plnila vaše stránky a dodávala vám chuť znova a znova ji zažívat. Pokud ano, už víte, jak pomůže všechny myšlenky a pocity z hlavy zapsat na papír. Pamatujete si, že svět se díky tomu zdál být jasnější. 

Tento koncept i jeho výhody stále platí. 

"Jednoduše zapisujte své myšlenky a pocity, ať jim můžete lépe porozumět" 


Pokud se skutečně zajímáte o osobní růst, expresivní psaní je prospěšným začátkem nejen k zlepšení vaší emocionální pohody. Bojujete-li se stresem, depresí nebo úzkostí, může také pomoci získat kontrolu nad vašimi emocemi a zlepšit tak vaše duševní zdraví.

"Uznání a konfrontace obtížných emocí umožňuje zahájit proces léčení "

Psaní lze použít k přerušení negativních myšlenkových vzorců a opětovné integraci mozku, aby našel užitečná řešení

Jak začít

Začněte s každodenní praxí psaní minimálně jedné stránky každé ráno. Pokud nejste ranní ptáče, udělejte si své poledne, využijte to jako čas pro odpočinek, přechod do dalších povinností svého dne. A nebo si tento rituál nastavte na večer, udělejte si vlastní "večerní stránky". V každém případě místo výmluv a hledání důvodů proč to nejde, to zkuste na 30 dní a uvidíte, že to jde a navíc pomáhá. 

Nastavte si čas na 10 nebo 20 minut a nechte své myšlenky plynout. Položte pero na papír a ponořte se do procesu zvaného proud vědomí. Pište bez obav! Pokud si všimnete, že jste zablokovaní: Nadechněte se a zapište svůj pocit. Napište své jméno! Napište "Nevím, co napsat."  Možná budete překvapeni, kolik toho máte, co říct. 


Pište, pište, pište!

"Cílem je oddat se sobě, svým snům a udělat ze psaní zvyk"



⧽ Vedení deníku vám může pomoci vytvořit pořádek, pokud cítíte chaos 

⧽ Poznáte sami sebe tím, že odhalíte své nejsoukromější obavy a pocity 

⧽ Psaní deníku je čas, kdy se můžete zbavit stresu a uklidnit se

⧽ Psaní lze použít k přerušení negativních myšlenkových vzorců a opětovné integraci mozku, aby našel užitečná řešení

⧽ Psaní deníku lze použít jako nástroj k resetování po emocionálně náročné situaci

⧽ Těšte se na svůj deník. A vězte, že děláte něco dobrého pro svou mysl a tělo


  Existuje více způsobů, jak se vyjádřit, například psaní deníku vděčnosti.


Kéž najdete útěchu na stránkách svého deníku

Přeji vám šťastné chvíle psaní!

MM